EdisonTeam.pl
poniedziałek, kwiecień 23, 2018

Witamy serdecznie na blogu Sto Słów!


Drodzy czytelnicy
, dobre wystąpienie publiczne, interesująca prezentacja czy wszelaki inny rodzaj aktywności na forum powinien opierać się na dwóch elementach:

O pierwszym powiedział pewien pisarz, Julian Tuwim - „błogosławiony człowiek, który nie mając nic do powiedzenia nie ubiera tego w słowa”.
O drugim, chwilę wcześniej, wspomniał pewien mówca rzymski, Marcus Tullius Cicero - „mowy, która nie zdumiewa nie mogę uznać za elokwentną”.

Tworząc niniejszego bloga nie ukrywamy, że chcielibyśmy odwoływać się do tych dwóch elementów: CO powiedzieć oraz JAK to powiedzieć. Innymi słowy: chcemy być blisko rzeczywistości a daleko od fikcji.

Osoby piszące na naszym Blogu to ludzie na co dzień zajmujący się wystąpieniami publicznymi, praktycy.

Jesteśmy przekonani, że teksty będą dla Was interesujące i inspirujące.
Zapraszamy do czytania, komentowania i przesyłania dalej!

Marek Stączek, Radek Głowacki, EdisonTeam.pl

Story po polsku

Napisał
Dział: Sto Słów

Zbieram materiały do drugiej książki o storytellingu, mój cel – chciałbym opisać atuty stosowania historii opatrzone przykładami z Polski, stąd tytuł: „Story po polsku”, dziś fragment, co prawa nie do końca polski, zapraszam …

Dostałem zaproszenie od Banku BPH, aby pracować z ich zarządem, który przygotowywał się do dyskusji panelowej dotyczącej wiarygodności menadżerskiej. Spotkanie miało odbyć się podczas ich konferencji „Personal branding”. Tak więc siedziałem z każdym z Panów i poszukiwaliśmy historii, która dobrze ilustrowałaby znaczenie wiarygodności. Jakiegoś story, które w jednoznaczny sposób opisywałoby, jak ktoś stracił reputację, a potem ją odbudowywał. Słowem mój cel był taki, aby wypowiedzi prezentowane podczas panelu nie ugrzęzły w sloganach spod znaku: „oj jak ważna jest wiarygodność”, „istotne jest dbanie o etykę”, etc., i na tym się koncentrowałem w pracy z panelistami. 

Znajomy opowiedział mi smaczną anegdotę, otóż Stalin i Mołotow byli na polowaniu na kaczki. Ten pierwszy przymierza się, strzelił i… pudłuje. Mołotow komentuje: - „To niesamowite towarzyszu Stalin. Zabiliście kaczkę, a ona nadal lata!”.

Ta historia przypomniała mi pewne spotkanie szkoleniowe, które dotyczyło innowacji. Prowadziliśmy je dla dużego koncernu farmaceutycznego. Pracowałem z grupą reprezentantów medycznych i w pewnym momencie powiedziałem, że szukamy pomysłu, który musi spełnić dwa kryteria. Ma być praktyczny i prosty w użytkowaniu. Na co jeden z uczestników dodał: „I żeby nie był żenujący!” Zainteresowany zapytałem – A co masz na myśli? - Całkiem niedawno, w okresie świątecznym marketing wymyślił pomysł, abyśmy chodzili na spotkania z lekarzami w krawacie z reniferem. Jeżeli będziemy chcieli zagadać o świętach, to wystarczy nacisnąć w odpowiednim miejscu renifera, a rozlegnie się głos pozytywki z melodią kolędy. To było żenujące, lekarze się z nas śmiali. 

Ponad 1 000 osób przeszło przez "nasze ręce" podczas 130 dni warsztatów, 20 wystąpień i wielu godzinom coachingów prezentacyjnych.

Byliśmy w: AbbVie, Bayer, Novartis, Polpharma, AstraZeneca, Pfizer, Roche, Sanofi, Sandoz, Chiesi, Merck, Egis, Skanska, Dom Development, Asseco, HP, Orange, PZU, MetLife, Prudential, Provident, Mondi, Rossmann, Vulcan, McCANN, DDB&tribal, Nowa Era, BZWBK, Wirtualna Polska, Kompania Piwowarska, Płocki Park Technologiczny, MT 28.

STORY w papierze: 
w tym roku miało miejsce dwa kolejne wznowienie książki "Storytelling. Sztuka opowiadania przekonujących i ciekawych historii". 

STORY i ludzie. 
Mieliśmy okazję poznać wielu interesujących i twórczych ludzi, którzy zaczęli stosować nasz koncept w swoich prezentacjach. 

2018 również zapowiada się pracowicie. Do zobaczenia!

Na ambonę wszedł młody, wyraźnie stremowany kleryk i łamiącym się głosem wydukał: „Jeszcze dziesięć minut temu, o tym, co będę mówił wiedziałem tylko ja i proboszcz. Ale teraz, to chyba wie tylko on.”  Tak, tak, przywołany duchowny doświadczył destrukcyjnego wpływu siły jaką (niekiedy) uzyskuje nad nami trema, a dokładniej rzecz ujmując jednego z jej przejawów – czegoś podobnego do otamowania. Otamowania, czyli – jak podaje definicja - zjawiska psychologicznego, które polega na krótkotrwałej i nieoczekiwanej  przerwie w toku myśli, co w konsekwencji prowadzi do zatrzymania wypowiedzi, która to (wypowiedź) zostaje wznowiona z zachowaniem lub zmianą przerwanego wątku.

Wiem, wiem, nie dacie temu wiary, ale cóż, fakty zrobią swoje…

Rzecz, o której opowiem działa się w 1983 roku. Podczas kongresu urologów w Las Vegas, pięćdziesięcioletni Giles Brindley miał wygłosić ostatni wykład. Naukowiec wszedł do sali dość nietypowo ubrany, bo w dresowe spodnie. Jego prezentacja dotyczyła efektów prowadzonych przez siebie prac związanych z leczeniem męskiej impotencji. Cały wykład obficie zilustrowany był zdjęciami męskiego przyrodzenia, które zrobiono zaraz po wykonaniu zastrzyku zawierającego wynalezioną substancję. 

Strona 1 z 52

Popularne na Blogu

  • 1
  • 2
  • 3

Riposta – czy można nauczyć się ripostow…

W pierwszej części opisałem jedną, dość istotną cechę riposty oraz zad...

Lekcja anatomii dla prezentera

Lekcja anatomii dla prezentera

Anatomia, to tyle co nauka o budowaniu czegoś, na przykład mamy anat...

Najlepiej przygotowana prezentacja może …

O konieczności dokonywania prezentacji publicznych dowiedziałem się ju...

Siła storytellingu w programach zmiany kultury organizacyjnej

Siła storytellingu w programach zmiany k…

Jak zmienia się kulturę organizacyjną? Najczęściej, w uproszczeniu, dz...

Człowiek tworzy sytuację, sytuacja tworzy człowieka.

Człowiek tworzy sytuację, sytuacja tworz…

Właśnie kończyłem rozmowę z prezesem firmy z branży nowych technologii...

Wystąpienie Baracka Obamy, czyli praktyczny przepis na wyborny obiad

Wystąpienie Baracka Obamy, czyli praktyc…

Słuchając wystąpienia Baracka Obamy na Placu Zamkowym z okazji 25-leci...

Autorzy Bloga

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Anna Dąbrowska

Anna Dąbrowska

Menedżer ds. szkoleń i rozwoju w Wydawnictwie Nowa Era Sp. z o.o.

Artur Kalicki

Artur Kalicki

Prezenter; TVP

Radek Głowacki

Radek Głowacki

Konsultant, trener; EdisonTeam.pl

Marek Stączek

Marek Stączek

Doradca, trener; EdisonTeam.pl

Bogumiła Jankowska

Bogumiła Jankowska

Ekspert ds. HR; BZ WBK

Marcin Korowaj

Marcin Korowaj

Radny dzielnicy Białołęka m. st. Warszawy

Anna Rajtar-Klepuszewska

Anna Rajtar-Klepuszewska

Menedżer ds. HR; Netia

Dr Joanna Kantor-Martynuska

Dr Joanna Kantor-Martynuska

Naukowiec, wykładowca; Instytut Psychologii PAN

Marek Ignyś

Marek Ignyś

Trener wewnętrzny; Bayer Polska

Przemysław Kopyto

Przemysław Kopyto

Menedżer; UCB Pharma

Tomasz Kryński

Tomasz Kryński

Menedżer; Bayer Polska

Dr Włodzimierz Tasak

Dr Włodzimierz Tasak

Historyk, mówca; WBST

Tadeusz Żórawski

Tadeusz Żórawski

Prezes Zarządu; Universal McCann

Adam Rogala

Adam Rogala

Trener medialny; A-Z Studio  

Piotr Chromiński

Piotr Chromiński

Trener wewnętrzny; TZMO

Magdalena Stankiewicz

Magdalena Stankiewicz

Menedżer ds. produktu; MundiPharma Polska

Paweł Cegiełko

Paweł Cegiełko

Radca prawny

Robert Hirt

Menedżer

Rafał Waśniewski

Marketing manager

Monika Hycnar

Ekspert HR

Katarzyna Halicka

Dział PR; Wirtualna Polska

Zbigniew Pawlak

Storyteller, podróżnik, konsultant, www.miedzykulturami.pl

Małgorzata Boguszewska

Promotion Manager Novartis Poland Sp. z o.o.

Anna Nieżurawska

Anna Nieżurawska

Coachwise™ Certified Coach. Trenerka. Mentor Coach. Dyrektor zarządzaj...

Szukaj na Blogu

Znajdź nas na:

Zapisz się do newslettera !

Szybki Kontakt

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adres:

ul. Gen. Zajączka 11a/13,
Warszawa 01-510, Polska

tel. kom.: 604 720 161