EdisonTeam.pl
środa, grudzień 13, 2017

No i się nie zawiodłem… tak by można rozpocząć ten wpis. Otóż, miałem kolejne warsztaty  dla Domu Mediowego z grupy IPG Mediabrands, gdzie zwykle spotykam twórczych i ciekawych ludzi. Tym razem było podobnie. Posłuchajcie, jednej z wielu bardzo dobrych historii ze szkolenia: „STORY, dyskretny urok narracji”.

„Kiedyś mój znajomy wybrał się na odzieżowe zakupy do Łodzi i nabył tam bardzo ładne, dobrze skrojone koszule. W zasadzie, wszędzie gdzie się pojawiał robił wrażenie, w biurze koledzy pytali go o miejsce, skąd je wytrzasnął. Po trzech miesiącach pojechał do znanego sobie sklepu, by ponownie dokonać zakupu. Z pewną ulgą zobaczył, że pracuje tam ten sam sprzedawca. Zadowolony podszedł do lady i powiedział: „Proszę Pana, jakiś czas temu kupiłem tu koszule, z których jestem bardzo zadowolony i przyjechałem specjalnie do was, by znowu coś kupić. Na co w odpowiedzi pan z zza lady delikatnie się wyprostował i powiedział: „Proszę Pana, bo ja nie sprzedaję koszul, ja ubieram ludzi”. Mojego znajomego miło zaskoczyła ta odpowiedź."

Była jeszcze dobra chwila do rozpoczęcia szkolenia, a już pojawiła się pierwsza uczestniczka. Rozpoczęliśmy rozmowę i w trzecim zdaniu padło to fundamentalne: „Przepraszam, ale nie powiem nic na forum, bo mnie to strasznie stresuję”. Pogadaliśmy jeszcze przez chwilę i powoli zaczął się wyłaniać powód takiej decyzji, posłuchajcie… 

„Otóż, w szkole podstawowej nauczycielka wytypowała mnie (wraz z trzema osobami) do występu podczas akademii. Mieliśmy mówić na zmianę, czyli tak stojąc w rzędzie. Każdy miał swoją część i potem znowu i znowu. Więc jest już ten dzień, stoimy na środku wielkiej sali i kolej na mnie, a tu… nic. Jakby ktoś wymazał mi cały tekst z pamięci. Stoję, a wokoło mnie zabójcza cisza. Wszyscy patrzą w jeden punkt, czyli na mnie, a ja blednę, pąsowieję, potem staję się czerwona, więc mówi kolejna osoba, ale - za chwilę - znowu kolej na mnie i znowu nic! A cała szkoła wpatrzona, niektórzy się podśmiechują, inni stroją miny, a ja stoję i znikąd nie mam pomocy. 

Po tej katastrofie zebraliśmy się w klasie, ale na tym nie koniec, bo moja Pani (przy wszystkich) spoliczkowała mnie!  I to jest ta trauma, którą noszę od wielu lat. Od tego momentu nie zabierałam głosu w mniejszym, a tym bardziej większym gronie”. 

Wrażenia Magdaleny Teterko - Walczak, MBA. Marketing & Country Promotion Manager Hospital, Novartis Poland z pierwszej konferencji poświęconej strorytellingowi.

A już 18 maja 2017 druga edycja konferencji poświęconej storytellingowi. Nie może Cię na niej zabraknąć. Zapraszamy!

Zespół EdisonTeam.pl

STORY w 2016

Napisał
Dział: Sto Słów

Pomyślałem, że warto w kilku zdaniach przedstawić, co udało się zrealizować w zakresie rozwoju idei storytellingu, którą do czterech lat mamy przyjemność promować w naszym kraju, tak więc w 2016… 

Primo. Firmy, które skorzystały z naszych warsztatów i wykładów: ASECCO, Novartis, T-Mobile, Wirtualna Polska, Sygnity, Bayer, Roche, GlaxoSmithKline, Ergo, PZU, MetLife, McCann, NetWorks, BANK PKO BP, TZMO, AbbVie, POLPHARMA, Pfizer, Bank BPH. 

Przeczytałem wywiad z Michałem Zadarą (reżyserem teatralnym) i natknąłem się na coś, co może was zainteresować. Posłuchajcie fragmentu:

„Kiedyś lubiłem wystawiać długie spektakle, wielogodzinne, dziś uważam, że to męczy i zniechęca wielu ludzi”.

- Dojrzał Pan, czy się poddał?

„Łatwiej jest zrobić spektakl długi, niż krótki. To wielka sztuka w krótkim czasie pokazać coś dobrego, a dość łatwo jest robić rzeczy długie i monumentalne”.

Słowem, Zadara werbalizuje kwestię, która dla mówcy jest rzeczą podstawową - trudniej jest mówić krócej, a lapidarność pozostaje sprawnością, po którą sięgają tylko mistrzowie. Oczywiście nie chodzi tu tylko o sam skrót, czy streszczenie tematu, bo np. sam spis treści (zamieszczony w książce) jest pewnym ujęciem całości, ale nikt przytomny nie powie, że to lapidarne ujęcie sprawy, bo „lapidarne” to tyle co: „krótkie, błyskotliwe i w punkt”. To myśl, która jest wyrażona „esencjonalnie i dobitnie”. 

Popularne na Blogu

  • 1
  • 2
  • 3

Riposta – czy można nauczyć się ripostow…

W pierwszej części opisałem jedną, dość istotną cechę riposty oraz zad...

Lekcja anatomii dla prezentera

Lekcja anatomii dla prezentera

Anatomia, to tyle co nauka o budowaniu czegoś, na przykład mamy anat...

Najlepiej przygotowana prezentacja może …

O konieczności dokonywania prezentacji publicznych dowiedziałem się ju...

Człowiek tworzy sytuację, sytuacja tworzy człowieka.

Człowiek tworzy sytuację, sytuacja tworz…

Właśnie kończyłem rozmowę z prezesem firmy z branży nowych technologii...

Wystąpienie Baracka Obamy, czyli praktyczny przepis na wyborny obiad

Wystąpienie Baracka Obamy, czyli praktyc…

Słuchając wystąpienia Baracka Obamy na Placu Zamkowym z okazji 25-leci...

Siła storytellingu w programach zmiany kultury organizacyjnej

Siła storytellingu w programach zmiany k…

Jak zmienia się kulturę organizacyjną? Najczęściej, w uproszczeniu, dz...

Autorzy Bloga

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Anna Dąbrowska

Anna Dąbrowska

Menedżer ds. szkoleń i rozwoju w Wydawnictwie Nowa Era Sp. z o.o.

Artur Kalicki

Artur Kalicki

Prezenter; TVP

Radek Głowacki

Radek Głowacki

Konsultant, trener; EdisonTeam.pl

Marek Stączek

Marek Stączek

Doradca, trener; EdisonTeam.pl

Bogumiła Jankowska

Bogumiła Jankowska

Ekspert ds. HR; BZ WBK

Marcin Korowaj

Marcin Korowaj

Radny dzielnicy Białołęka m. st. Warszawy

Anna Rajtar-Klepuszewska

Anna Rajtar-Klepuszewska

Menedżer ds. HR; Netia

Dr Joanna Kantor-Martynuska

Dr Joanna Kantor-Martynuska

Naukowiec, wykładowca; Instytut Psychologii PAN

Marek Ignyś

Marek Ignyś

Trener wewnętrzny; Bayer Polska

Przemysław Kopyto

Przemysław Kopyto

Menedżer; UCB Pharma

Tomasz Kryński

Tomasz Kryński

Menedżer; Bayer Polska

Dr Włodzimierz Tasak

Dr Włodzimierz Tasak

Historyk, mówca; WBST

Tadeusz Żórawski

Tadeusz Żórawski

Prezes Zarządu; Universal McCann

Adam Rogala

Adam Rogala

Trener medialny; A-Z Studio  

Piotr Chromiński

Piotr Chromiński

Trener wewnętrzny; TZMO

Magdalena Stankiewicz

Magdalena Stankiewicz

Menedżer ds. produktu; MundiPharma Polska

Paweł Cegiełko

Paweł Cegiełko

Radca prawny

Robert Hirt

Menedżer

Rafał Waśniewski

Marketing manager

Monika Hycnar

Ekspert HR

Katarzyna Halicka

Dział PR; Wirtualna Polska

Zbigniew Pawlak

Storyteller, podróżnik, konsultant, www.miedzykulturami.pl

Małgorzata Boguszewska

Promotion Manager Novartis Poland Sp. z o.o.

Anna Nieżurawska

Anna Nieżurawska

Coachwise™ Certified Coach. Trenerka. Mentor Coach. Dyrektor zarządzaj...

Szukaj na Blogu

Znajdź nas na:

Zapisz się do newslettera !

Szybki Kontakt

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adres:

ul. Gen. Zajączka 11a/13,
Warszawa 01-510, Polska

tel. kom.: 604 720 161